Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Els pescadors de les Illes es queixen que les barques de la Península arrasen les colònies amb la tècnica de l'encerclament
Avui comença la temporada de la tonyina, que es podrà pescar fins al 31 de desembre. De tota manera, voler no sempre és poder “perquè venen els vaixells de la Península amb la tècnica de l’encerclament i en 3 dies fan net”, explica Domingo Bonnín, president de les Confraries de Pescadors de les Illes.
Idò, perquè els peninsulars no es mengin el peix dels illencs, enguany s’ha decidit que els pescadors pesquin tant com vulguin durant els primers mesos d’aixecament de la veda sense superar el màxim permès.
Aquesta quota màxima està fixada en 55 tones per temporada i els pescadors, com dèiem, volen donar gas i acostar-se en aquest topall abans que arribi l’estiu de ple. Hi ha 114 barques a les Illes que fan la tonyina, i cada illa s’organitza de manera diferent.
A les Illes es pesca la tonyina amb fil i ham des de fa 5 anys. És mal de fer establir comparatives amb un històric tan reduït, però la percepció és que de cada vegada hi ha més restaurants especialitzats que aprecien aquest peix en les seves cuines.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals