Enguany serà un any amb poc raïm però de molt bona qualitat
La forta calor del mes de juliol ha fet que el raïm maduri abans i tingui més sucre, per la qual cosa faria un vi amb més graduació. És per això que ja no pot estar més a la parra i han començat a recol·lectar-lo quinze dies abans del que és habitual.
Cati Ribot, gerent de Galmés i Ribot, vaticina que enguany serà un any amb poc raïm però de molt bona qualitat, que farà un vi més fresc i equilibrat. Al Pla de Mallorca, les varietats més primerenques: el premsa blanc i una part del giró ros per fer vins blancs, i una part del syrah per a vi jove i del cabernet per fer-ne de rosat ja s’han començat a veremar des de fa quinze dies.
Aquest és el tercer any que la verema s’avança a les dates tradicionals. El canvi climàtic i l’augment de les temperatures a principi de l’estiu provoquen que algunes varietats internacionals de raïm no ho suportin. Per això, han decidit substituir-les per varietats locals i més resistents a la calor.
Ara toca fer analítiques constants per saber quan es podran veremar la gorgollassa, el callet o el merlot, però tot apunta que també s’avançaran quinze dies.
A més de la zona del Llevant, també els cerquen al Raiguer amb mitjans terrestres