Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Els hotelers aprofiten l'inici de l'operativa de Jet2 per denunciar que el Consell no els té en compte a l'hora de promocionar l'illa
Menorca rep turisme britànic des de principis de mes, però aquest dimecres han arribat els primers visitants amb turoperador. Una bona notícia per al sector hoteler que, tot i així, només espera obrir aquest estiu el 40% dels establiments a l’illa i omplir poc menys de la meitat dels llits. L’ús obligatori de la mascareta no ha provocat, fins ara, un excés de cancel·lacions.
El primer avió de Jet2.com ha aterrat a Menorca provinent de Birmingham a les 9 i mitja del matí, amb una ocupació del 70%. Precisament, la manca de distància entre passatgers en aquests vols preocupa molt més als turistes que no pas la situació que viu l’illa.
L’Associació Hotelera preveu que, a tot estirar, acabaran obrint un 45% del hotels, que en l’escenari optimista omplirien 4 de cada 10 llits. Els seus responsables sostenen que majoritàriament no els surt rendible obrir, però que ho fan per mantenir la marca Menorca. Davant d’aquesta situació, denuncien que el Consell no els té en compte pel que fa a la promoció.
Tot i que el Regne Unit ha estat molt menys restrictiu amb l’ús de la mascareta, el president d’ASHOME afegeix que no ha detectat un volum destacable de cancel·lacions per l’obligació decretada a Balears de dur la màscara també a l’aire lliure.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou