Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
A més de construccions talaiòtiques, hi ha coves subterrànies que formaven una gran necròpolis
Ja han començat les feines de restauració i consolidació del jaciment talaiòtic de Montefí, a Ciutadella. El poblat va ser adquirit pel Consell de Menorca l’any 2008. És un dels més grans dels voltants del port de Ciutadella i, a més de construccions talaiòtiques, hi ha coves subterrànies que formaven una gran necròpolis.
Amb una extensió de 43 mil metres quadrats, el poblat talaiòtic de Montefí data d’entre el 1000 i el 700 aC. El jaciment conserva tres talaiots, cadascun amb la seva particularitat arquitectònica. Ara, un grup d’arqueòlegs n’excaven un, que fins ara era impossible de visitar a causa del seu delicat estat de conservació.
Durant aquesta intervenció també s’obrirà una de les coves subterrànies del jaciment que, fins ara, es trobava tapada. Es tracta d’una cova funerària talaiòtica que, entre els segles XVI i XVIII, es va buidar per emprar com a cisterna. Una pràctica molt comuna quan aquests hipogeus quedaven en desús. En aquest mateix poblat hi ha fins a 12 coves subterrànies que van formar una necròpolis de gran extensió.
Això sí, encara s’hauran d’esperar uns mesos, fins que acabin les feines de restauració i consolidació del projecte, per poder reconstruir la història en aquest jaciment talaiòtic.
Catarqueòlegs és l’empresa encarregada del projecte. Està finançat amb Fons Europeus, i té com a objectiu millorar la visibilitat d’aquest jaciment.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo