Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La intervenció suposa una inversió de 139.404 euros i te un termini d'execució d'uns quatre mesos
Coberta del mercat de Pere Garau./ Europapress
151Les obres de renovació de la coberta nord-oest del mercat de Pere Garau, adjudicada a l’empresa Reformes Mallorca 2012 SL, comencen aquest dilluns. La intervenció suposa una inversió de 140.000 euros i té un termini d’execució d’uns quatre mesos. Una reforma que els comerciants esperaven des de fa anys.
Segons ha informat l’Ajuntament de Palma, l’obra s’ha planificat de manera que les tasques de renovació de la coberta permetin l’activitat diària del mercat. D’aquesta manera, es delimiten a través de bastides les zones d’obra i els enderrocaments s’executaran en horari de tarda o bé en hores en què no hi hagi activitat en el mercat. Aquesta actuació segueix el mateix procediment que es va executar en intervencions prèvies a la coberta, com la que es va fer l’any 2008 (costat sud-est) i la de l’any 2013 (costat sud-oest).
La renovació d’aquesta coberta consisteix a delimitar l’obra muntant una plataforma de treball i una bastida a la façana i l’enderrocament de manera manual dels elements de la coberta. Posteriorment, es farà un sanejat del mur de marès i s’anivellaran els elements constructius per instal·lar una nova coberta metàl·lica més lleugera que incorpora il·luminació zenital, ventilació en un dels extrems laterals i recollida d’aigües pluvials.
Aquest projecte és finançat amb diners procedents de la Llei de Capitalitat.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata