Prop de 5.000 alumnes de batxillerat de totes les illes s'examinen a partir d'avui de les noves PAU
EFE/ Juan Carlos Hidalgo
458Aquest dimarts han començat a totes les illes els exàmens de les proves d’accés a la universitat (PAU), l’antiga selectivitat. En el conjunt de les Illes Balears un total de 4.860 alumnes dels centres educatius de tot l’arxipèlag s’examinen des d’aquest dimarts, és la primera convocatòria des de l’aprovació del reial decret que regula aquests exàmens.
Del total d’estudiants matriculats, 3.886 són de Mallorca, 450 de Menorca, 504 d’Eivissa i 20 de Formentera, i més de la meitat, el 59,8%, són dones. A la convocatòria de l’any passat es varen presentar 4.908 alumnes.
Els exàmens tindran lloc aquest dimarts i els pròxims dimecres i dijous en 99 aules repartides en nou punts distints, segons ha indicat la Universitat de les Illes Balears (UIB) en un comunicat. Cinc són a Mallorca —el campus de la UIB, Alcúdia, Inca, Manacor i Sant Llorenç—, dos a Menorca —Maó i Ciutadella—, un a Eivissa i un altre Formentera.
El nombre de professors implicats en la realització de les proves supera els 280. Hi haurà un cap d’expedició per cada punt d’examen que estigui fora del campus, que actuarà com a responsable acadèmic, i un coordinador administratiu, que resoldrà les qüestions logístiques.
Els resultats provisionals de les proves estaran a la disposició de l’alumnat a partir de l’11 de juny a través de UIBdigital.
Agricultura hi ha trobat greus problemes d'higiene i cadàvers de gallines i rates