Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

Aquest dimarts continuaran els treballs per emetre un informe final sobre si es donen les condicions de seguretat adequades per realitzar les feines
Per primera vegada s’accedeix de manera pública i amb una sentència judicial a la cripta del sepulcre del Valle de Los Caídos. Els perits comencen avui una inspecció tècnica per comprovar si l’estat de l’ossari on es troben les restes dels germans Lapeña, del bàndol republicà, en permet l’exhumació. És la primera passa per recuperar les seves restes i donar-los una sepultura digna. Un dret que un jutge va reconèixer a la seva neta, Purificación Lapeña, fa dos anys.
L’execució de la sentència s’havia paralitzat per l’oposició del prior de la badia. Va acabar retirant el procés contenciós administratiu a l’Audiència Nacional després que la Conferència Episcopal el desautoritzàs. Amb els germans Lapeña es recuperaran també les despulles de Pedro Gil i Juan González, del bàndol franquista, que varen morir en combat. Les reclamacions dels seus familiars, fa un any, no va arribar als tribunals. Patrimoni Nacional, propietari del recinte, va decidir autoritzar-lo.
L’advocat de les famílies que han demanat l’exhumació parla d’un moment històric perquè obre la via a noves demandes.
S’estima que al Valle de los Caídos hi ha enterrats més de 30 mil morts dels dos bàndols. Més de 12 mil sense identificar.
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç