Ha mort un home presumptament apunyalat en plena llum del dia a Platja d’en Bossa
El succés ha ocorregut poc després de les 16.30 hores i el suposat agressor hauria fugit del lloc dels fets
Hi ha grifons que no funcionen i elevadors que es desfan. Tampoc no funciona l'aire condicionat a la sala d'autòpsies
Taules d’autòpsies que no estan ben fixades al terra, mànegues que no succionen de manera adequada, grifons que no funcionen i elevadors que es desfan en peces. Són les condicions amb què han de fer feina els treballadors de l’Institut de Medicina Legal de Palma que depèn del Ministeri de Justícia. El sindicat Comissions Obreres denuncia que hi ha material que té més de quinze anys.
Dins la sala d’autòpsies, les forenses han de treballar amb 27 graus de temperatura, com demostra el termòmetre. No va bé l’aire condicionat. Tampoc no funciona la climatització a la coneguda com a sala de podrits, on treballen amb els cossos en un estat més avançat de descomposició. En aquesta sala tampoc no hi ha ventilació.
Amb un bidó és com els treballadors han de subjectar la porta d’una de les càmeres frigorífiques on es guarden els cadàvers per no quedar tancats a dins. Comissions Obreres denuncia que les càmeres tenen més de 20 anys. De fet, diuen, són les mateixes que hi havia a l’antic dipòsit de cossos de l’Ajuntament de Palma que tenen un manteniment exhaustiu, però no s’han canviat. Tampoc no funciona la porta del garatge i pel forat que hi ha entren cuques.
Les denúncies sobre el material s’uneixen a les queixes per la manca de personal. Almanco fins al dia 20 de juliol no començaran els dos substituts dels auxiliars d’autòpsia que estan de baixa. Mentrestant, s’acumulen els cossos a les càmeres. Ara n’hi ha sis pendents d’autòpsia. Segons Comissions Obreres, les forenses han de fer les feines elles soles: traslladar els cadàvers i fer les autòpsies. Ho fan, diuen, per responsabilitat, per no col·lapsar les càmeres i evitar que s’acumuli la feina.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El succés ha ocorregut poc després de les 16.30 hores i el suposat agressor hauria fugit del lloc dels fets
Demanen solidaritat entre els vaixells fondejats perquè deixin gaudir d'aquest fenòmen als qui l'observen des de terra
Després d'encetar-se dimecres a Formentera, aquest dijous ha arribat a Eivissa