Incendi a una casa de Porto Cristo amb una dona i una nina afectades
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
A més de l'augment de les despeses de les hipoteques, s'hi afegeix l'elevat interès del comprador internacional i la baixada de l'oferta de lloguers de llarga durada
Al tercer trimestre de 2023, han caigut un 17% les compravendes d’habitatges a les Balears. Així i tot, els preus dels immobles continuen a l’alça, i se situen, segons Pisos.com, en 4.162 euros el metre quadrat a l’octubre, la xifra més elevada del país.
L’alta demanda, sobretot per part del comprador internacional, continua tensant el mercat. “Més de 3 de cada 10 compres les fan clients estrangers”, assegura Ferran Font, portaveu i director d’estudis de Pisos.com. Això fa que augmentin les compres sense finançament, de fet, “les hipoteques signifiquen menys d’un 60% de les transaccions”.
Un fet que contrasta amb la dificultat d’accedir al lloguer. A Palma, s’han incrementat els preus més d’un 20% de mitjana enguany. I a aquest augment, s’afegeix la reducció de l’oferta d’arrendaments de llarga durada. Segons un estudi d’Idealista.com, en el tercer trimestre de 2023 s’han reduït un 19% a Palma, que coincideix amb l’aprovació de la Llei d’habitatge. És la ciutat espanyola on més baixa l’oferta.
Per al 2024, les perspectives són més optimistes. Es preveuen increments de preu inferiors als d’enguany, i la caiguda de les compravendes es moderarà.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
L'Ajuntament de Calvià ha fet un minut de silenci per les dues víctimes mortals
Acaba de guanyar el tercer campionat del món de morfologia canina a Bolonya