L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
L'altre processat en la causa va quedar absolt dijous d'un delicte d'homicidi
93
La magistrada presidenta del Tribunal del Jurat ha condemnat a dos anys de presó per un delicte de lesions a l’amic de la víctima mortal durant una baralla comesa a Eivissa l’any 2021. El condemnat també haurà de pagar una indemnització de 1.770 euros a la víctima de l’agressió, segons ha informat aquest dimecres el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
Els fets es remunten al 2021, quan l’home absolt d’homicidi va intervenir amb un ganivet en una baralla entre el seu germà, la víctima mortal i l’amic d’aquesta, ara condemnat per lesions. De fet, el Tribunal del Jurat de l’Audiència Provincial de les Balears va emetre dijous passat el veredicte de no culpabilitat contra l’acusat del delicte d’homicidi, i un altre de culpabilitat contra l’acusat pel Ministeri fiscal pel delicte de lesions.
D’una banda, la magistrada va absoldre “in voce“, oralment, l’acusat d’homicidi després de la lectura del veredicte del jurat, que va considerar que no va tenir intenció de matar la víctima durant la baralla i que tampoc no va apreciar “ni dol directe ni dol eventual” en la seva participació en els fets. D’altra, el jurat va considerar provat que l’amic de la víctima va consumir begudes alcohòliques, però que no queda demostrat que aquesta ingesta l’afectés durant la seva participació en l’agressió, per la qual la Fiscalia va demanar 5 anys de presó.
Després del veredicte, la magistrada va anunciar que dictaria sentència en qüestió de dies, que ara ha resolt amb una condemna de dos anys de presó.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari