Un tribunal holandès ha declarat culpables dos homes russos i un separatista ucraïnès de l’assassinat dels 298 passatgers del vol de Malàisia Airlines, que va ser destruït per un míssil de fabricació russa l’any 2014, durant l’inici de la Guerra del Donbass.
La sentència els condemna a cadena perpètua. Però, cap d’ells no s’ha presentat al judici. De fet, el tribunal creu que són a Rússia. El ministre d’afers exteriors rus ha explicat que estudiaran la sentència, però tot apunta que els tres homes no seran extradits.
Les restes de l’avió, que havia de fer la ruta Amsterdam- Kuala Lumpur, varen caure damunt els camps agrícoles de la província de Donetsk, ben a prop de la zona de combat entre els prorussos i les forces ucraïneses.
Una empresa de seguretat privada hi fa ara la instal·lació d'una sèrie de mesures electròniques obligatòries per a les joieries que suposen una inversió per a ella de fins a 10.000 €