X

Condemnen els propietaris d’un pis sobreocupat a Palma per una plaga de xinxes

Hauran d'indemnitzar els veïns afectats, ja que l'origen prové del seu pis, que llogaven a segones o terceres persones, perquè hi havia molt de tràfec de gent i pujaven matalassos que recollien del carrer

11/08/2025

Condemnen els propietaris d’un pis sobreocupat a Palma per una plaga de xinxes

Imatge d'arxiu de l'exterior de l'Audiència Provincial de Palma.

113

A Palma, els propietaris d’un pis sobreocupat han estat condemnats a indemnitzar els veïns per una plaga de xinxes. L’Audiència Provincial de les Balears els ha condemnat a abonar les despeses de 6.925 euros ocasionats per una infecció de xinxes en l’habitatge de baix, així com el pagament d’una indemnització de 9.000 euros pels danys ocasionats i la imposició de les costes processals. Així mateix, el tribunal els obliga a realitzar quants tractaments siguin necessaris a través d’una empresa especialitzada en plagues per a erradicar la infecció.

La resolució relata provat que l’origen de la plaga es va produir en l’habitatge demandat, situat al pis superior i que llogaven a segones o a terceres persones, perquè hi havia molt de tràfec de gent i pujaven matalassos i altres objectes que recollien del carrer.

En l’immoble van niar i van proliferar “sobre manera” les xinxes fins a produir tal infestació que va afectar el pis dels demandants. Els magistrats assenyalen que els perjudicats han de ser degudament indemnitzats perquè no tenen cap corresponsabilitat en els fets.

Van complir donant part a la comunitat de propietaris a través de la seva presidenta que es va encarregar directament de les gestions amb la propietat del pis; també van denunciar en el jutjat penal, que va arxivar la denúncia, i van realitzar i van pagar les fumigacions amb l’esperança que s’erradicàs la plaga, per la qual cosa, han sofert un “innegable mal moral, a més d’econòmic”.

“La sensació d’impotència davant una situació com la que es descriu en actuacions i van patir els demandants (que eren persones afectades de malalties i sotmeses a tractament per elles), és la situació a la qual la indemnització de danys i perjudicis per mal moral atén jurisprudencialment quan es refereix precisament al desassossec, sotsobre, malestar interior, que han de ser valorats perquè el rescabalament de qui el sofreixen no acabi amb la indemnització econòmica”, expressa el tribunal.

11/08/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT