Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Tres anys i mig de presó per abusar de dos menors a la parròquia de Sant Pau, a Vila
Condemnat a tres anys i tres mesos de presó el sacerdot Juan Manuel de Souza Iglesias per abusos sexuals continuats a dos menors de 12 i 13 anys, que pertanyien a la comunitat religiosa coneguda com els “kikos”, de la parròquia de Sant Pau, al barri de Ca n’Escandell de Vila.
De Souza va proposar a la família d’un dels menors, vinculada a la parròquia, que hi quedàs a dormir una nit d’estiu de 2005. Va ser llavors quan l’exsacerdot, expulsat del ministeri el 2021, li va fer tocaments sota la roba mentre es masturbava. Per aquests fets ha estat condemnat a un any i tres mesos de presó.
El segon menor tenia 13 anys quan van succeir els fets l’any 2009, i es van repetir en 2010. Era el fill d’una dona vídua, mare de 7 fills i vinculada a la parròquia. L’antic sacerdot va convidar el menor, que volia ordenar-se capellà, a dormir a la parròquia dos cops al mes. En aquestes ocasions, De Souza aprofitava per fer-li tocaments, i l’obligava a posar la mà sobre les seves parts i a veure pornografia, segons descriu la sentència. Per aquests fets, alguns prescrits, l’han condemnat a 2 anys de presó.
Tots dos menors van patir danys psicològics i morals que han impactat en el seu desenvolupament personal i sexual, dicta la sentència.
El cas de De Souza, però, no es limita a dues víctimes. Tres persones més el varen denunciar per fets semblants quan exercia a la parròquia de Santa Creu o a l’institut Blanca Dona, on era professor, però els fets varen prescriure i les causes es van arxivar.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants