Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
El simpòsium tracta els darrers avenços en el tractament quirúrgic de la que ja es considera l'epidèmia del segle XXI
Actualment, el 14,5 per cent dels espanyols pateix obesitat, i gairebé el 50 per cent té sobrepès. El 80% dels obesos presenten algun tipus de patologia associada, principalment diabetis però també hipertensió arterial o cardiopatia, entre d’altres.
Precisament d’això es parla aquests dies a Son Espases, on té lloc el Congrés Nacional de Cirurgia de l’Obesitat i de Malalties Metabòliques, que reuneix referents internacionals en la matèria. Entre els objectius de la trobada, actualitzar les indicacions de les tècniques, analitzar les innovacions tecnològiques i avaluar-ne els resultats. A més de conferències magistrals, taules rodones, debats… es retransmetran en directe vuit operacions que es faran aquests dies a Son Espases.
El futur de la cirurgia de l’obesitat s’ha de basar a millorar les tècniques i, a la vegada, mantenir a llarg termini la pèrdua de pes aconseguida. A Son Espases es realitzen 50 cirurgies d’aquest tipus cada any.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
S'ha obert una investigació i se'n cerca el responsable
La roca que va caure del penyal pesava 20 tones i no set com s'havia informat inicialment