La Comissió Tècnica i Política impulsada recentment pel Consell de Mallorca per resoldre els problemes de trànsit que pateixen els accessos a Palma dona pràcticament per descartada la possibilitat de repintar la Via de Cintura per crear un quart carril en els trams més conflictius. Segons ha explicat el secretari tècnic de Territori i Infraestructures del Consell,MarcLópez, a IB3Ràdio, “els tècnics asseguren que és molt difícil perquè els tres carrils ja estan al límit. Tractar de crear-ne un quart pot provocar que un camió o un autobús no tengui la cabuda necessària”.
La Comissió també ha descartat ampliar l’amplada de la via de cintura cap als costats, i l’opció principal que ara es troba damunt la taula és la de crear aparcaments dissuasius, amb connexions amb autobusos.
Transport públic, la solució definitiva
López, però, manté que l’única solució estructural als problemes de trànsit de Palma passa per fer una major inversió en transport públic, i que els ciutadans es conscienciïn a fer-ne ús. “El Govern ja treballa en aquesta línia, i a partir del gener hi haurà més freqüències d’autobusos a Mallorca”, ha recordat. El secretari tècnic d’Infraestructures també manté que la creació d’un segon cinturó de Ronda ajudarà a mig o llarg termini a descongestionar la Via de Cintura.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres