Meritxell Batet repeteix com a presidenta
Arrenca la catorzena legislatura i es posa en marxa el comptador per a la futura investidura, encara sense una data concreta. Les Corts s’han constituït aquest dimarts i ho han fet amb una disculpa a la ciutadania del President de la Mesa d’Edat.
La diputada socialista per Barcelona Meritxell Batet és triada presidenta del Congrés de la catorzena legislatura. Batet repeteix a la presidència de la Cambra Baixa després d’obtenir 166 vots i superar Ana Pastor, del Partit Popular, que n’ha tret 140. Ha estat necessària una segona votació ja que en la primera cap de les candidatures ha obtingut la majoria absoluta necessària, de 176 o més vots.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Ha finat aquest divendres als 73 anys després de patir una llarga malaltia