Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Els supermercats diuen que no falta cap producte
Als mercats, la sensació entre els consumidors és que tot ha pujat de preu. I els venedors ho confirmen. Mateu Cabot, propietari de la peixateria Ca’n Mateu d’Inca, explica que el salmó, per exemple, s’ha encarit devers tres euros el quilo, i la pujada és encara més accentuada si ens fixam en el lluç, que s’ha encarit fins a sis euros. També ha augmentat el preu de la carn, com la vedella o el porc, i el de la fruita i la verdura. Les fraules, per exemple, al mercat cobert d’Inca avui es venien un euro més cares que la setmana passada. Xisca Valera, propietària del Rebost de na Xisca, un lloc de venda de fruites i verdures, assegura que en aquests moments no hi ha cap producte que baixi: “No davalla cap preu. O es manté o puja”.
Mentrestant, als supermercats, els darrers dies el temor a una hipotètic desabastiment ha provocat compres compulsives de productes, com oli, conserves o farina. Aquest divendres ja s’han vist prestatgeries d’oli buides i compradors carregats amb sis o set paquets de farina. Alguns clients asseguren que temen quedar-se sense farina per fer les panades de pasqua, i d’altres expliquen que fan la compra una mica més grossa “per estar preparats”.
Martina Pieras, encarregada del supermercat Hiper Centro d’Inca, explica que de moment no hi ha mancança de cap producte: “Nosaltres tenim un magatzem propi i tenim ‘gènero’. De moment no passam pena i voldria que la gent tampoc en passàs”.
De fet, i encara que aquest divendres matí, en aquest establiment, la prestatgeria de l’oli de girasol era buida, el capvespre n’havien de rebre una altra remesa.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal