CEIP Margalida Maria Socias? La comunitat educativa de sa Pobla debat sobre el nom de la nova escola
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Continuen els enterraments dels 14 represaliats a Porreres
Foto: Bernat Ramis
75Al llarg d’aquest dilluns continuaran els enterraments dels republicans que varen ser assassinats fa 81 anys, en el decurs de la Guerra Civil espanyola. En el cas de Palma, descansaran cinc d’ells i tres rebran sepultura avui mateix, en actes íntims i familiars. És el cas del sabater Rafel Cifre Torres que ja ha estat enterrat en una tomba familiar a Son Valentí. Ha estat aquest matí, en un emotiu acte en presència dels seus familiars més íntims. Entre d’ells, la seva filla que només tenia 15 dies de vida quan executaren son pare.
El net de Cifre Torres, Juan Carlos Lucena Cifre, en declaracions a l‘Informatiu Matí d’IB3 Ràdio ha volgut agrair públicament la feina feta per tots els que han aconseguit localitzar i identificar les restes del seu padrí. “És un tancament de cicle, però molt estrany. Acomiadem una persona que malauradament no la poguerem conèixer. Tancar, tanques, però amb tristesa perquè no l’hem pogut disfrutar, sabent que era molt alegre”. El net, així mateix, -visiblement emocionat- ha lamentat que el seu padrí “va tenir la mala sort de viure una època que no se pot desitjar a ningú”. Així mateix, ha afegit que els ideals s’han de defensar sempre de manera pacífica: “No per pensar que tens la força de les armes pots destrossar la vida de qui realment l’únic que volia era defensar la democràcia i les llibertats”.
La història de Conxita: la filla de Rafel Cifre Torres, sabater del Molinar
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments
El cos surava en avançat estat de descomposició