Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La ministra Ana Redondo ha afirmat que Espanya serà el primer país del món a desenvolupar una llei específica contra aquest tipus de violència contra les dones
El Ministeri d’Igualtat ha presentat avui, amb motiu del 25N, la campanya centrada enguany en la violència vicària, la que el maltractador exerceix sobre l’entorn afectiu de la dona per fer-li mal, com per exemple en els seus fills.
Una campanya amb un vídeo, molt dur, en el qual l’actriu Esther Expósito recrea les explicacions d’una dona que participa, innocentment, en una recerca del tresor macabra. Durant gairebé sis minuts, la veu i la mirada d’Expósito ens condueixen, en un primer pla, a través d’una història esgarrifosa sobre com un pare segresta una menor per fer mal a la seva exparella, a qui amenaça de no tornar a veure la seva filla si la dona no torna amb ell.
Enguany, la campanya del Ministeri està centrada a visibilitzar la violència vicària, potser la manera més cruel que té un masclista per fer mal a la seva víctima. I ho fa amb motiu de l’elaboració imminent de la primera llei del món específica per combatre aquest tipus de violència masclista.
L’objectiu de la campanya, ha explicat la ministra, Ana Redondo, és que la societat espanyola prengui consciència de la violència vicària, una realitat terrible i moltes vegades soterrada i quotidiana. Els 65 infants morts per aquesta crueltat des que se’n tenen registres són només la punta d’un iceberg que té l’Estat centenars o pot ser milers d’infants, i les seves mares, amb un patiment extrem i silenciat. És un tipus de violència, segons la ministra, que no és inevitable, es pot prevenir, detectar i detenir.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera