Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
Enaire té prevista la incorporació progressiva de més personal fins al 2025
110 controladors regulen actualment el trànsit aeri de les Balears al centre de control de l’Aeroport de Palma. A finals d’aquest mes de juny s’hi incorporaran 10 controladors més. Tot i que són 5 més que l’any passat, pel sindicat majoritari dels controladors aeris, USCA, la plantilla és insuficient. Lamenten que la incorporació de nou personal és lenta, perquè necessiten passar un període de formació, i que de moment només es cobreixen les jubilacions. Creuen que serien necessaris almanco 30 controladors més.
Mentre, a la torre de control de Palma, l’estiu començarà amb 49 controladors, els mateixos que l’any passat. La majoria, però, s’hi han incorporat recentment. Per a 13 d’ells, aquest serà el primer estiu a Son Sant Joan. En el marc de la negociació del conveni col·lectiu, el sindicat USCA ha proposat a Enaire una programació de torns per als controladors més flexible. Creuen que ajudaria a adaptar-se a les puntes de càrrega de feina i a la conciliació del personal.
Augmenta el trànsit aeri
S’incrementa de manera progressiva el trànsit aeri als aeroports de les Balears on avui dissabte hi ha programats més de 1.400 vols. Només a Palma, més de 900 avions aterraran o s’enlairaran en aquesta jornada amb més de 160.000 passatgers a bord. A Son Sant Joan, les companyies aèries ofereixen aquest estiu un 5,6% més de seients que l’any passat.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca