X

Convent en venda a Campanet

El convent de les Monges Agustines surt a la venda per prop d'un milió d'euros

22/01/2025

Convent en venda a Campanet

124

A Campanet, la possible compra del convent de les Monges Agustines ha enfrontat l’equip de Govern, en minoria, i l’oposició. L’immoble s’ha posat a la venda per prop d’un milió d’euros i en el darrer ple els grups de l’oposició han aprovat una moció per comprar-lo. El batle, Guillem Rosselló, diu que l’Ajuntament no té capacitat econòmica per fer-hi front.

L’anunci, publicat a un portal immobiliari, ha encès totes les alarmes a Campanet: el convent de les Monges Agustines, un dels casals amb més història del poble, està en venda. En demanen 945.000 euros i l’oposició ha proposat que sigui l’Ajuntament qui el compri: “El que s’acaba veient a Campanet, com a molts pobles de Mallorca, que casals o cases senyorials sempre acaben en mans d’estrangers” assegura Pep Tomeu Pons, regidor de Mou Campanet.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida de @ib3noticies

En el darrer ple aconseguiren aprovar una moció per iniciar les negociacions amb la propietat. Una passa que haurà de fer el batle tot i haver-hi votat en contra: “No només és la compra, 945.000 euros, després hi ha la reforma, que se’n va a un milió i mig. El pressupost de l’Ajuntament són tres milions, un 75% del pressupost va darrere això i, després, ho hem de mantenir” afirma el batle Guillem Rosselló.

L’edifici està protegit al catàleg municipal i té també valor sentimental pels campaneters, ja que durant cent quaranta anys les Monges Agustines hi feren serveis religiosos i educatius. L’immoble està tancat des de l’any 2019, quan se n’anaren les darreres monges que hi vivien.

Notícies relacionades >

22/01/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT