Els conductors professionals podran accedir a la jubilació anticipada
30 anys cotitzats, 9 dins el sector, són els requisits

Segons mitjans locals, la Fiscalia investiga Luis Riu per oferir suposades estades gratuïtes a hotels de luxe a l'exdirector de Construccions Mariano Fernández
Foto: Emily Michot/Miami Herald.
145L’empresari mallorquí, Luis Riu, copropietari de la cadena hotelera Riu Hotels -la segona més important d’Espanya-, ha estat retingut a Miami per presumptes compensacions il·legals a un funcionari. Després d’arribar als Estats Units (EUA) en un vol des d’Espanya, l’hoteler s’ha lliurat aquest dilluns a la justícia de Miami-Dade. Segons mitjans locals, l’investiguen per oferir estades gratuïtes a hotels de luxe a l’anterior director de Construccions de Miami Beach, Mariano Fernández.
Això a canvi d’evitar suposadament procediments de permisos, inspeccions i multes en la renovació a gran escala d’un establiment hoteler de la cadena a la zona de South Beach. Amb ell, també ha estat retingut el vicepresident regional de Riu Hotels, Alejandro Sánchez del Arco. S’enfronten a penes d’entre 5 i 15 anys de presó.
La denúncia està relacionada amb la remodelació de l’Hotel Riu Plaza, entre octubre del 2013 i juny del 2016. La Fiscalia creu que l’anterior director de Construccions de Miami Beach, Mariano Fernández, va ajudar Riu amb els permisos i, fins i tot, li va permetre evitar multes.
Els correus compromesos de Luis Riu que investiga la Fiscalia de Miami
Així explicava, en roda de premsa, la fiscal de Miami-Dade, Katherine Fernández, que el funcionari presumptament subornat pel copropietari de Riu Hotels es va entregar a la Justícia fa una setmana:
Així explicava, en roda de premsa, la fiscal de Miami-Dade que el funcionari presumptament subornat pel copropietari de Riu Hotels es va entregar a la Justícia fa una setmana https://t.co/jPkmYakyID pic.twitter.com/djZZ3uH9B0
— IB3 Notícies (@IB3noticies) 13 de febrer de 2018
A canvi, Riu va oferir a tot el departament de Construccions tarifes amb grans descomptes per allotjar-se a hotels de la companyia a Mèxic i República Dominicana. En un correu electrònic interceptat per la Fiscalia, l’hoteler mallorquí qualifica a Mariano Fernández de ‘el cap suprem’ i ordena als seus treballadors que li donin un tracte preferencial. La Fiscalia els imputa càrrecs de compensació il·legal i de confabulació per pagar compensacions il·legals.
Elías Gutiérrez, advocat i director del departament legal de RIU, assegura que són innocents:
L’arrestament de Luis Riu arriba unes setmanes després que la cadena hotelera presentàs una nova imatge de marca. A més, enguany, preveu obrir quatre nous hotels i cinc grans reformes.
30 anys cotitzats, 9 dins el sector, són els requisits
Els agents de la Policia Nacional de Maó han escorcollat un domicili al carrer de Vasallo
El conductor del tractor ha resultat il·lès
Missatges de WhatsApp, fotos familiars i testimonis han servit perquè l'Audiència capgiri el testament