El míssil és capaç d'arribar a tot el territori continental dels Estats Units, segons la televisió nord-coreana
La televisió nord-corena ha qualificat d’èxit el llançament d’un míssil balístic intercontinental. Després de més de dos mesos d’inactivitat, Corea del Nord ha llençat un nou míssil balístic que ha caigut al mar del Japó. Però és capaç, segons la televisió nord-coreana, d’arribar a tot el territori continental dels Estats Units.
El Pentàgon confirma que es tracta d’un míssil intercontinental. Seria el tercer d’aquestes característiques llençat amb èxit pel règim de Kim Jong Un i el que major altitud ha aconseguit fins al moment. Uns 4.500 quilòmetres. Més de 10 pics l’altura de l’estació espacial internacional. El projectil ha volat devers 50 minuts i ha recorregut 960 quilòmetres.
El nou assaig de Pyongyang ha tengut una resposta gairebé immediata de Corea del Sud. Als pocs minuts de detectar el coet, l’exèrcit sud-coreà ha respost amb un “atac de precisió”. Llençant diversos míssils però sense aportar gaire detalls sobre aquest exercici.
Des de la Casa Blanca, Trump ha dit que s’encarregarà de l’assumpte. Però després de parlar per telèfon amb el seu homòleg japonès i sud-coreà no ha anunciat noves sancions. Sí que ho ha fet la portaveu del seu secretari d’Estat, Rex Tillerson.
El primer ministre japonès, després de condemnar el nou atac nord-coreà, ha sol·licitat una reunió d’urgència del Consell de Seguretat de l’ONU que es reunirà aquest mateix dimecres.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut