Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
L'acord amb el sector ha estat aprovat per unanimitat i cerca garantir-ne la demanda dels usuaris
Imatge d'arxiu.
97L’Ajuntament de Palma augmentarà de 500 a 720 el nombre de taxis diaris entre novembre i febrer per garantir-ne la demanda dels usuaris. Així ho ha acordat per unanimitat el sector amb representants del consistori per millorar un servei que ha presentat moltes queixes per part, sobretot, dels residents durant aquest estiu.
Aquest acord, que estarà vigent entre els mesos de novembre i febrer del 2024, preveu, segons ha explicat Cort, un increment de taxis disponibles, ja que s’augmenta dels 500 diaris que hi ha actualment a 720 vehicles. A més, informen que també s’ha donat el vistiplau per unanimitat que la nit de Nadal i la de Cap d’Any tots els taxis puguin estar exempts de complir el sistema de torns i de vacances. Per tant, en aquests dos vespres els taxis podran prestar servei sense restriccions, segons detalla l’Ajuntament de Palma.
El tinent de batle de Mobilitat i Polígons Industrials, Toni Deudero, ha avançat que l’Ajuntament i el sector de l’autotaxi han aconseguit un acord “històric”. L’edil conclou que tota l’activitat del sector “es monitorarà i es farà seguiment amb l’objectiu de comprovar que la mesura suposa una millora cap al ciutadà”.
Un altre dels punts en què hi ha hagut acord total fa referència a la modificació de les jornades i lliurances dels autotaxis adaptats a les persones amb mobilitat reduïda. En aquest sentit, s’ha establert que hauran de prestar servei durant quatre jornades, amb una jornada de torn de guàrdia i una altra lliure de compliment obligat. En aquest punt, el regidor Deudero ha remarcat que en aquest nou decret s’ha inclòs un llistat públic de llicències de taxis adaptats, així com la capacitat sancionadora i d’inspecció per part de la Policia Local per garantir-ne la millora del servei cap a l’usuari final.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703