L’Ajuntament de Palma limita la construcció o ampliació de nous hotels i albergs juvenils al centre de Palma. El ple d’aquest dijous ha aprovat definitivament una nova modificació del Pla General d’Ordenació Urbanística. Només hi han votat a favor els partits del Pacte. L’oposició s’hi ha abstingut. A la pràctica, la modificació del PGOU suposa que edificis de pisos NO puguin reconvertir-se en hotels.
Segons el regidor d’Urbanisme, José Hila, aquesta prohibició se suma a la limitació del lloguer turístic que hi ha a la ciutat amb l’objectiu d’evitar que places residencials es converteixin en turístiques. Una excepció a la norma és que els edificis catalogats amb més de tres plantes i tres-cents metres quadrats, sí que podran ser hotels. Hauran de ser, però, de cinc estrelles. Un fet que ha criticat l’oposició.
El PP i Ciutadans s’hi han abstingut perquè consideren que la norma realment no servirà per frenar la pujada de preus de l’habitatge. Consideren que l’equip de govern és al servei dels hotelers i sostenen que fa demagògia al voltant de l’habitatge social.
Fora del nucli antic, a l’Eixample, no s’hi podran fer nous hotels a carrers de més de vint metres d’amplada. La modificació no afecta la Platja de Palma.
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui