La manifestació contra la massificació turística torna a aplegar milers de persones
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
Segons els informes tècnics, les branques tenen risc de caiguda sobtada, però els veïnats demanen a l'Ajuntament que estudiïn alternatives
L’Ajuntament de Palma ho va anunciar aquesta setmana en una reunió pública i, des d’aleshores, s’ha desfermat la polèmica: adeu als bellaombres de la plaça de Llorenç Villalonga, a Dalt Murada.
Segons la regidora d’Infraestructures, Belén Soto, dos informes tècnics (un de visual i un amb instruments) conclouen la necessitat de tallar-ne els 17 exemplars que tenen almenys 80 anys d’antiguitat. Els motius: que els arbres estan podrits per dins i que hi ha risc de caiguda sobtada de les branques. Això suposa un risc per a qui passegi per la plaça.
El consistori defensa que la seguretat dels vianants ha de prevaldre. Tot i això, l’Associació de Veïnats de sa Calatrava rebutja la mesura. La qualifica de “tala indiscriminada” i d'”eliminació massiva”. Demanen a Cort que estudiï alternatives, com ara cures específiques.
El gener de 2024, ja hi va haver protestes contra la tala de cinc dels arbres. Després, una demanda a la jurisdicció contenciosa administrativa la va aturar cautelarment. Però, al final, una sentència judicial va donar la raó a l’Ajuntament.
La regidora Soto manté que els 17 bellaombres s’hauran de tallar i se substituiran per 20 arbres d’espècies com ara oliveres, alzines o xiprers. Encara no hi ha una data fixada per a la tala.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes