Intervenen més de 1.600 falsificacions a Porto Cristo
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual

177.390 de turistes estrangers han arribat a les Illes durant el novembre i més de 13,5 milions, en el que duim d'any.
Més de 13 milions i mig de turistes internacionals han visitat les Illes Balears enguany. 177.390 durant el novembre i 5 de cada 10 han estat alemanys. A tot Espanya també creix el nombre de turistes estrangers. N’han vengut prop de 78 milions en els darrers 11 mesos.
D’aquests, més de 9 milions han triat habitatges de lloguer vacacional per allotjar-s’hi. A tots ells, i de fet a tots els clients d’habitatges turístics, el Govern central els vol tenir controlats davant de possibles amenaces terroristes. Ho faria, segons proposà ahir el pacte antijihadista, a través d’un registre que haurien d’emplenar els propietaris o, en cas que n’hi hagi, els intermediaris que es dediquen al lloguer turístic.
Aquí a les Illes, amb l’entrada en vigor de la nova Llei de Turisme, ja és obligatori informar els cossos de seguretat de qui es té allotjat, segons apunta l’associació d’habitatges turístics. Per fer-ho, fa falta donar-se d’alta al quarter de la Guàrdia Civil o a la Policia Nacional, en el cas de Palma i Manacor. Allà, ens diuen des d’APTUR, els donen un formulari i un codi perquè hi puguin introduir les dades dels seus clients.
El Govern central també vol tenir un registre dels clients dels rent a car. Una eina que ja s’ha fet servir en altres ocasions però que, actualment, ha quedat en desús, segons apunta el president de l’Associació d’empreses de vehicles de lloguer de les Illes, Ramon Reus. Es va fer, diu, des dels anys’70 per mor del terrorisme d’ETA. Avui dia segueixen obligats a fer-ho, però ningú no els ho demana, afegeix.
Per això, diu Reus, tornar a fer aquest tràmit seria fàcil. Només demanen que sigui amb un protocol clar i senzill que es pugui fer de manera telemàtica.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases