El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Aquest mes d'abril hi ha hagut un 40% més de viatgers que el de 2019
129
És ben sabut que tot s’ha encarit en molt poc temps i la gran majoria dels productes que ficam a la cistella de la compra valen més. La compra, la llum i omplir el dipòsit dels nostres vehicles s’han convertit en un maldecap sobretot a final de mes i els sous no pugen. Davant aquesta problemàtica que sembla que a curt termini no té solució, molta de gent ha optat per fer servir el transport públic.
En el cas de Mallorca, segons la conselleria de Mobilitat, els primers quatre mesos de 2019 varen emprar el bus públic poc més de dos milions d’usuaris, mentre que enguany les xifres ja superen els 2.600.000, i això representa un increment del 29 %.
Però volem que vos fixeu en el mes d’abril perquè l’augment de línies i freqüències en el bus interurbà ha atret un 40% més d’usuaris aquest mes en comparació amb l’abril de 2019. Precisament, és el mes en què va entrar en funcionament el Pla de Reforç de Transport Públic a Mallorca per fer front a la crisi econòmica causada per la guerra a Ucraïna i l’elevat encariment dels combustibles. Un pla de reforç d’algunes línies que tenen molta demanda com ara la de Magaluf-Palma, la de Manacor-Campos-Palma i la de Port de Sóller-Palma.
També s’han emès un 60% més de targetes intermodals noves de gener a abril en comparació amb el 2019 i s’han fet més de 700 targetes gratuïtes a les persones que tenen condició de desplaçat/refugiat a Mallorca. Hem sortit al carrer per demanar als usuaris del transport públic i ens han contat que aquesta és l’alternativa més econòmica, davant l’encariment del combustible. D’altres, ens han dit que l’utilitzen també per convicció, per reduir el nombre de vehicles de les carreteres.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle