L'objectiu és ajudar la gent gran a combatre la soledat no desitjada
En aquesta hora, la platja d’Alcalfar és pràcticament per a elles. A poc a poc i amb bones s’acosten a l’aigua. N’hi ha que fan una bona nedada i d’altres que es refresquen assegudes a una cadira a la vorera del mar. “L’objectiu és crear espais on compartir experiències”, explica Alba Mariscal, treballadora de Creu Roja. És un activitat que forma part del projecte de Creu Roja contra la soledat no desitjada. Per a moltes d’aquestes persones, és l’única ocasió que tenen per arribar fins a una platja i ficar-se dins l’aigua.
I no només és el bany: també és sentir-se acompanyades, compartir i continuar gaudint de la mar, algunes, encara, amb 90 anys. “He fet moltes coses, fins i tot anar a cavall. Però com que vaig coixa, m’he hagut de limitar, però visc feliç amb el que tenc”, assegura Elena Gil, usuària. Després de nedar, toca agafar forces. Berenar a l’ombra i compartir una estona de conversa abans de tornar cap a casa. “Això es vida, Si no ho fes, no sortiria”.
Una trentena de persones més grans de 65 anys, durant els mesos de juliol i agost, participen en aquestes sortides. Tres grups, tres dies per setmana i tres platges que van rodant: es Grau, Cala en Porter i Alcalfar.
La majoria d'aquestes infraccions es localitzen als aparcaments dels grans centres comercials i dels hospitals