Socis del Club Nàutic del Portitxol s’oposen al projecte de reforma de les instal·lacions
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
En els darrers deu dies, Creu Roja ha fet 2.000 proves PCR als treballadors de residències de Mallorca que tornen de vacances, permisos o baixes. Una feina que s’afegeix als cribratges que, com a mínim una vegada al mes, es realitzen a usuaris i treballadors de les 40 residències de l’illa.
Són dues de les vuit tècniques de la Creu Roja que fan les proves PCR als 4.000 treballadors de les residències de Mallorca. L’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) i l’entitat sumen forces per evitar brots a les residències. D’acord amb el nou protocol, els treballadors que tornen de vacances, permisos o baixes han de fer-se una prova 48 hores abans de reincorporar-se a la feina.
El director assistencial de l’Hospital de la Creu Roja, Xim Torradella, explica com l’entitat ha creat un formulari telemàtic que els treballadors han d’omplir especificant la data de la seva reincorporació. “Els donem cita amb 48 hores d’antelació i venen a fer-se la prova”, afegeix Torradella.
Creu Roja agafa unes 200 mostres diàries que llavors s’analitzen a l’Hospital de Son Espases. “Tenim el resultat en 24 hores i, si surt positiu, s’avisa al treballador i a la residència”, detalla Torradella. En deu dies han detectat tres casos positius, que es controlen des del centre de Coordinació de la Covid-19.
Aquesta feina s’afegeix als cribratges a usuaris i treballadors que Creu Roja i l’IMAS realitzen a cada una de les 40 residències de Mallorca. “L’objectiu és fer cribratges a cada centre almenys un cop al mes”, detalla el president de l’IMAS, Javier de Juan.
Per tal d’assumir la feina, Creu Roja ja ha reforçat la seva plantilla.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació