El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Segons el Banc de Sang i Teixits de les Balears, també preocupen els grups A, B- i AB
El Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears alerta que les reserves del grup 0+ es troben només al 28% del nivell considerat òptim. En conjunt, les reserves totals ara mateix se situen en 595 unitats, és a dir, només el 59% del que seria necessari per garantir l’activitat hospitalària amb normalitat. Actualment, es necessiten 200 donacions de sang diàries per atendre tots els pacients de l’Arxipèlag. També preocupen els grups A, B i AB, però el dèficit de 0+ és especialment crític, perquè és el grup més utilitzat en urgències.
El 60% de la sang que es dona és per a persones que lluiten contra el càncer, malalties sanguínies o anèmies. Cada vegada que qualcú dona sang, pot ajudar fins a tres pacients diferents: amb glòbuls vermells, plaquetes i plasma, components essencials per a intervencions quirúrgiques, tractaments oncològics o urgències hospitalàries. Davant d’aquesta situació crítica, el Banc de Sang demana una resposta immediata i fa una crida urgent per donar-ne com més aviat millor per garantir el proveïment òptim als hospitals.
Qui pot donar sang?
Pot donar sang qualsevol persona d’entre 18 i 65 anys que pesi més de 50 kg i que gaudeixi de bona salut. No cal estar en dejú, però sí que cal haver fet la digestió. A més, legalment, els homes poden donar sang quatre vegades a l’any i les dones, tres vegades cada any, i en ambdós casos entre cada donació han de transcórrer almenys dos mesos.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle