La cantant Anna Ferrer, pregonera de Maó el 2026: “S’han de conservar els llocs de trobada”
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
Els ecologistes lamenten que alguns aspectes de la normativa no són prou clars i el sector nàutic vol mesures més contundents pels vessaments de depuradores
Després de mesos de feina amb ecologistes i el sector nàutic, ha sortit a exposició pública el decret de la posidònia, que prohibeix el fondeig d’embarcacions sobre les praderies.
Les sancions per fondejar en zones protegides poden arribar als 450.000 euros i, paradoxalment, en les no protegides, fins als 2 milions, perquè les primeres es basen en la normativa balear i les altres, en l’estatal. El decret prohibeix noves instal·lacions d’aqüicultura i el vessament de salmorra de les dessalinitzadores damunt les praderies. Els emissaris existents n’hauran de fer un seguiment anual, però segons el sector nàutic, no hi ha mesures contundents contra els vessaments.
Els ecologistes i els voluntaris que treballen amb la posidònia critiquen que no es podrà sancionar si no existeix cartografia oficial i si la praderia no és visible. El decret afegeix una cartografia de les praderies de posidònia. Tot i això, es preveu fer-ne una de més acurada amb fons de l’impost sostenible. No estarà disponible en les cartes nàutiques perquè Capitania Marítima no els deixa, però sí en aplicacions mòbils.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
El canvi també suposarà la tornada de les 130 places d'estacionament, que seran gratuïtes
El Govern ha obert diligències perquè no és segura