Incendi a una casa de Porto Cristo amb una dona i una nina afectades
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
Un xip detecta components dels productes de cosmètica que podrien resultar tòxics per a peixos i mol·luscos
Un grup d’investigadors de la Universitat de les Illes Balears (UIB) i la Universitat de Còrdova han desenvolupat un xip que detecta substàncies contaminants que no es degraden completament a les depuradores i que arriben a la costa. Components que estan en els xampús, els productes de cosmètica i els col·lutoris i que, a la llarga, podrien suposar un problema per a peixos i mol·luscos.
Un petit sobre conté un material altament absorbent que permet recollir mostres a l’aigua de mar. La seva funció una vegada introduït dins aquest aparell i amb l’ajuda d’un xip, és ajudar a la detecció de components químics contaminants que arriben a la mar, tot i haver passat per la depuradora.
Aquests contaminants, de moment, no suposen cap risc per a la salut humana, però a la llarga sí que podrien ser un problema, sobretot per peixos i mol·luscos.
Aquesta metodologia de recollida de mostres i la seva posterior anàlisi podrien suposar que, en el futur, es prohibeixin o es redueixin alguns components químics a xampús, sabons, dentífrics o cosmètics, cosa que ja passa amb els parabens i el triclosan.
Alguns components químics a productes d’higiene diària han estat substituïts per altres que, amb el temps, també seran un contaminant emergent.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
L'Ajuntament de Calvià ha fet un minut de silenci per les dues víctimes mortals
Acaba de guanyar el tercer campionat del món de morfologia canina a Bolonya