Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
En quatre anys s'han intervengut el 85 per cent dels centres educatius
Des del setembre del 2015 s’han invertit a les Balears 70 milions d’euros en infraestructures educatives. Això suposa un milenar d’actuacions, concretament 197 a Mallorca, 31 a Menorca i 45 a Eivissa i Formentera. En aquets moments s’han començat les obres del nou CEIP ses Planes, a Sant Josep de sa Talaia, a l’escoleta d’infantil de Sant Ferran a Formentera, i l’escola nova d’Alcúdia es troba en procés de licitació. Són tres nous centres que s’incorporaran a la xarxa de centres públics durant els propers anys.
A banda de les noves construccions estan en procés o ja finalitzades tres grans ampliacions, a l’IES Berenguer d’Anoia, l’Institut Joan Ramis i Ramis, a Maó i la de l’Institut de Binissalem que ja està recepcionada. Aquestes obres milloraran les ràtios i la pressió d’alumnes als centres.
Només aquest estiu s’han fet obres a 64 centres, i a una trentena encara no han finalitzat, això vol dir que les obres hauran de conviure amb l’inici del curs escolar.
La Conselleria preveu actuacions fins l’any 2027 per adequar totes els infraestructures escolar pendents. De moment, però, les que ja han estat intervingudes han millorat el seu funcionament. A Porto Cristo, per exemple, l’ampliació que s’hi ha fet permetrà eliminar 5 barracons, a Binissalem 9 cursos ja disposaran d’aules permanents. Porreres comptarà amb 9 aules noves i s’han fet obres per eliminar barreres arquitectòniques i reformes menors a una trentena de centres.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La norma iniciarà la tramitació parlamentària, però no entrarà en vigor aquest estiu i encara no s'ha fixat el sostre de vehicles