Els caravanistes clamen contra l’ordenança de trànsit de Ciutadella
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut

Més de 3,5 milions de persones han fugit d'Ucraïna per la invasió russa
Vídeo: XAVI GARCÍA | Imatges: JAVIER GARCÍA.
52Una de les opcions per fugir de les bombes és creuar el Danubi per arribar a Romania amb un ferri. És una de les rutes de sortida dels refugiats d’Odessa, la ciutat portuària de la mar Negre, principal port comercial d’Ucraïna i que ara perilla de convertir-se en el pròxim objectiu de Putin.
En total, l‘ONU ja té registrats més de 3,5 milions de refugiats com a conseqüència directa de la invasió llançada per Rússia sobre Ucraïna, que també ha elevat a 6,5 milions la xifra de desplaçats interns dins del territori ucraïnès. Polònia, amb 2,1 milions de refugiats, és el país que ha rebut més persones des que va esclatar la guerra el 24 de febrer. Romania té registrades 542.000 arribades; Moldàvia, 368.000; Hongria, 318.000 i Eslovàquia,254.000.
Per la seva part, ACNUR estima que més de 250.000 persones han arribat a Rússia, si bé les autoritats d’aquest país eleven la dada a 365.000, segons fonts esmentades per l’agència TASS. Unes 4.300 persones han recalat a Bielorússia, aliat clau de Moscou al conflicte.
FUGIR DE NOU
Dels gairebé 6,5 milions de desplaçats interns que s’estima que hi ha dins d’Ucraïna, més del 13% ja havien hagut d’abandonar ca seva després de l’esclat del conflicte separatista a l’est, segons l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM). L’agència, que ha elaborat un estudi sobre el terreny, ha conclòs que un 53% de les persones desplaçades són dones i més del 60% de les famílies tenen fills. Com a principals necessitats, citen la manca de medicines, serveis mèdics i doblers.
“La magnitud del patiment humà i el desplaçament forçat a causa de la guerra excedeix de lluny el pitjor escenari previst”, ha alertat el director general de l’OIM, António Vitorino, que ha advocat pel cessament dels combats per poder arribar a totes les persones que ho necessiten.
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Les famílies hauríem de tenir confiança en els adults de referència dels nostres infants a l'escola i ara mateix no la tenim
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor
Aquesta cursa va ser una idea d'un grup d'amics del poble i ha acabat convertint-se en una de les cites més importants del municipi