Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
El ministeri i les Comunitats cerquen consens pel pla de Setmana Santa
‘Prudència‘ ha estat la paraula més repetida durant el Consell Interterritorial de Salut, segons ha explicat la Ministra de Sanitat, Carolina Darias. El ministeri i les Comunitats cerquen consens pel pla de Setmana Santa. La Comissió de Salut Pública serà l’encarregada de redactar, aquets dijous, una proposta d’actuacions que s’aprovaran en el Consell Interterritorial de la setmana que ve.
La ministra espera aconseguir un consens homogeni entre les comunitats. Els dos grans eixos són limitar la mobilitat i restringir els contactes socials durant la setmana santa per tal d’evitar una quarta onada. Darias ha advertit que el sistema de salut, sobretot les UCIs, no ho podrien soportar.
Fins el moment, 70.247 persones han mort com a conseqüència del coronavirus. El ministeri de Sanitat ha notificat una nova baixada de l’incidència acumulada a 14 dies que es situa en els 159,5 casos per cada 100.000 habitants. Baixa lleugerament també l’ocupació de les UCIS però Darias ha explicat que aixi i tot, ”no estam en condicions d’absorvir una quarta onada”. I és que encara hi ha comunitats en que l’ocupació de les Unitats de Cures Intensives ronda el 40%.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Una explosió causa dos ferits as Coll d’en Rabassa i un altre, alguns danys materials a Platja de Palma
El succés va tenir lloc aquest dijous, després d’una baralla per un robatori