Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Deu centres de secundària i batxillerat competeixen per participar a la final espanyola de satèl·lits en forma de llauna
Alumnes de secundària i batxillerat de 10 centres de Balears han participat en el projecte CanSat de l’Agència Espacial Europea. 24 grups han estat preparant durant tot el curs un satèl·lit en forma de llauna (d’aquí el nom, en anglès, CanSat). 12 d’ells han estat seleccionats per llançar-los dins dos coets de l’Agència. L’aeròdrom de Son Albertí, a Llucmajor, ha estat la base de llançament.
Un cop a l’aire, han hagut de monitorar dades i comprovar si funcionava la missió per a la qual l’havien preparat, com per exemple examinar el terreny que sobrevolen o controlar les condicions de l’aire en la caiguda. Per qüestions de normativa aeroespacial, només es podien llançar dos coets, així que els altres 12 grups han hagut de fer un seguiment dels seus satèl·lits instal·lats dins una avioneta que ha sobrevolat l’aeròdrom.
En el projecte no es valora que la missió sigui un èxit, sinó la feina feta, la capacitat científica, la feina en equip, el control pressupostari, etc. Els projectes es presentaran a la UIB i se’n seleccionarà el millor per passar a la final espanyola, que serà dia 19 de maig a Granada.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
Es cobrarà per dia pernoctar i per buidar aigües brutes i a canvi es donaran serveis com electricitat i internet