Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
Varietats Locals i Eixarcolant treballen en un projecte per elaborar productes a partir de pinyes, arboces, aranyons, aglans i gavarrons
Les cama-roges, el blet o la mollera roquera, durant segles consumides, han caigut en l’oblit. Enguany, la Unió Europea ha reconegut les primeres plantes silvestres com a aliment: la balma, l’ortiga, el lletsó, el colitx i la caderlina.
L’Associació de Varietats Locals col·labora amb el col·lectiu Eixarcolant, impulsor d’aquest reconeixement, per dur a les illes els fruits del projecte europeu centrat en cinc productes silvestres forestals: pinyes verdes, arboces, aranyons, aglans i fruit de gavarrera.
En una sessió informativa, particulars, però també petits productors, docents o cuiners coneixen els detalls de com fer possible i viable la recol·lecció i elaboració d’aquests fruits silvestres. Eixarcolant ja comercialitza 30 productes, entre els quals salsa d’arboça, bolonyesa d’aglà, melmelada amb pi i galetes d’aranyó.
L’interès essencial és aconseguir més sobirania alimentària i fer més sostenible l’espai forestal i l’àmbit rural.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen
Amb aquest darrer foc, són 39 els incendis forestals enguany