L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Enguany acaba la concessió municipal i la meitat dels locals estan buits
Ben negre. Així és com veuen els comerciants de les galeries soterrades de la plaça Major de Palma el seu futur, malgrat ser un punt per sobre d’on passen milers de residents i turistes. El mes de novembre acabarà la concessió municipal per 50 anys de la majoria de locals i a hores d’ara no hi ha cap projecte concret que exposi què fer a partir de llavors.
Ara només la meitat dels comerços estan oberts. L’altra meitat, en lloguer o venda, però amb la perspectiva actual, pocs són els que s’animen. Mentrestant, 20 metres a dalt, els lloguers en el carrer de Sant Miquel se situen entre els 10.000 i 15.000 euros al mes. Aquí baix, a les galeries, es lloguen per 100 euros més despeses. La neteja, la il·luminació, els banys, tot és deficient.
Un exemple són les entrades a les galeries. L’Ajuntament de Palma diu que no hi ha, ara per ara, un projecte unitari que doni viabilitat al futur comercial de les galeries i que no hi ha garanties que hi pugui haver un full de ruta abans de concloure la legislatura. Els comerciants parlen d’un mercat gastronòmic a la plaça central que dinamitzi l’entorn, però es necessitaria una inversió forta.
Els comerciants del carrer de Velázquez també estan desesperats a l’espera que l’Ajuntament faci realitat la conversió en zona de vianants i embelliment de l’espai. La meitat dels comerços també estan tancats.
Dues zones històriques en declivi i una que ha remuntat el vol. Durant la crisi, la zona de vianants dels Geranis va patir el tancament del 36% de la seixantena dels seus locals. Avui, només n’estan tancats 3 o 4. Seguir apostant per la qualitat del producte i el servei ha permès mantenir la clientela local.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues