Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
S'han localitzat 180 parelles de gavina roja, una espècie en perill, a un illot al sud de Mallorca
                            
                            El GOB i el Govern han demanat als ciutadans que no visitin els illots fins, almanco, a finals de juny. El motiu és que algunes espècies d’aus han triat aquests indrets per reproduir-se i criar-hi els polls.
Segons Toni Muñoz, responsable de l’àrea de conservació del GOB, de la mateixa manera com a les Balears hi ha espècies que “no existeixen a cap altre lloc del món”, el mateix succeeix amb els illots de l’arxipèlag. “En aquests petits illots”, diu, “hi ha espècies que en tot el món només viuen en un parell de metres quadrats”.
El Govern destaca la importància d’aquests petits illots. “És cabdal”, diu Llorenç Pou, director general d’Espais Naturals, “ja que alguns presenten endemismes com per exemple sargantanes“.
El cert és que la deshumanització del paisatge que ha acompanyat el confinament ha fet que algunes espècies d’aus amenaçades hagin triat els illots per criar, fins al punt que ha evidenciat la importància dels illots com a espais d’alt valor ecològic. Segons Muñoz, aquesta primavera hi ha hagut “colònies molt grans” d’espècies en perill, com la gavina roja o el pica-platges cama negra. De la primera espècie la conselleria de Medi Ambient ha localitzat unes 180 parelles a un illot al sud de Mallorca.
Evitar fins a finals de juny activitats com el paddle-surf, el piragüisme o el submarinisme donaria marge a aquestes espècies per reproduir-se, ja que els renous podrien fer que les aus es moguessin i que els polls caiguessin fàcilment a la mar.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes