Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
S'han localitzat 180 parelles de gavina roja, una espècie en perill, a un illot al sud de Mallorca
El GOB i el Govern han demanat als ciutadans que no visitin els illots fins, almanco, a finals de juny. El motiu és que algunes espècies d’aus han triat aquests indrets per reproduir-se i criar-hi els polls.
Segons Toni Muñoz, responsable de l’àrea de conservació del GOB, de la mateixa manera com a les Balears hi ha espècies que “no existeixen a cap altre lloc del món”, el mateix succeeix amb els illots de l’arxipèlag. “En aquests petits illots”, diu, “hi ha espècies que en tot el món només viuen en un parell de metres quadrats”.
El Govern destaca la importància d’aquests petits illots. “És cabdal”, diu Llorenç Pou, director general d’Espais Naturals, “ja que alguns presenten endemismes com per exemple sargantanes“.
El cert és que la deshumanització del paisatge que ha acompanyat el confinament ha fet que algunes espècies d’aus amenaçades hagin triat els illots per criar, fins al punt que ha evidenciat la importància dels illots com a espais d’alt valor ecològic. Segons Muñoz, aquesta primavera hi ha hagut “colònies molt grans” d’espècies en perill, com la gavina roja o el pica-platges cama negra. De la primera espècie la conselleria de Medi Ambient ha localitzat unes 180 parelles a un illot al sud de Mallorca.
Evitar fins a finals de juny activitats com el paddle-surf, el piragüisme o el submarinisme donaria marge a aquestes espècies per reproduir-se, ja que els renous podrien fer que les aus es moguessin i que els polls caiguessin fàcilment a la mar.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer General Riera de Palma
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari