Mor un ciclista en un accident amb un autobús del TIB
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa altres tres ferits, un greu

L’Associació per a la Revitalització de Centres Antics (ARCA) ha demanat a l’Ajuntament de Palma que obligui a retirar unes lletres de llums de neó col·locades a la xemeneia de l’antiga fàbrica de llet ILMA, situada al Coll d’en Rabassa.
L’entitat ha manifestat en un comunicat la seva preocupació per l’alteració que suposa el nou enllumenat instal·lat en l’únic vestigi que queda de la fàbrica que va estar situada al principi del carrer del Cardenal Rossell, la protecció del qual havia sol·licitat.
Segons ARCA, la publicitat amb lletres de neó situada a la xemeneia i el seu edifici annex constitueix una “agressió visual exagerada” que “danya estètica i visualment aquest bé cultural i el seu entorn” i genera impacte paisatgístic a distància.
ARCA ha recordat que la fàbrica de la Industrial Lletera de Mallorca (ILMA) va començar a construir-la la companyia suïssa Nestle en 1940 i era una de les 18 que tenia l’empresa a Espanya.
En ella van arribar a treballar 120 persones. En 1978, Nestle la va posar en venda i en 1983 va formar part de l’empresa Agama fins que va tancar en 1987. En 1998, va començar la reconversió de l’edifici en l’actual complex industrial-comercial, en què algunes edificacions van ser derrocades, d’altres es van modificar i unes altres es van ampliar. La xemeneia és l’únic vestigi de la construcció original.
ARCA s’ha dirigit a l’Ajuntament de Palma per denunciar la intervenció, ha posat en dubte la legalitat d’aquest tipus de publicitat i ha sol·licitat al Consistori que comprovi si compta amb llicència urbanística i si està adaptada a la legislació vigent.
Si la intervenció no s’ajusta a la legislació o manca de llicència, ARCA ha demanat a Cort que obligui a respectar el bé cultural i a retornar-ho al seu estat original.
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa altres tres ferits, un greu
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears