Ho han explicat en el IV Congrèé de Metges de Família de les Balears, que no es reunien des del 2019
Medicaments com el vàlium i el diazepam són benzodiazepines, medicaments ansiolítics i hipnòtics. Amb la pandèmia es van començar a prescriure i consumir molt més.
La doctora Caterina Vicens i altres metges de família han fet un estudi per reduir-ne el consum que ha rebut un premi de la Societat Espanyola de Metges de Família. Consisteix a fer una retirada paulatina i pautada de la medicació reduint-ne la dosi per tal que el pacient no en noti els efectes excessivament. D’aquesta manera han aconseguit que 1 de cada 2 persones deixin el medicament.
I el consum de benzodiazepines ha començat a reduir-se el 2022. El 2019 se’n prescrivien 63 dosis per cada 1.000 habitants al dia, el 2020 va passar a 66 i l’any passat va baixar a 65. Una altra cosa és el consum d’antidepressius, que augmenta (de 79 dosis per cada 1000 habitants al dia el 2019 a 92 l’any passat). La doctora Vicens explica que no es pot aplicar el mateix sistema per retirar-los.
La de la doctora Vicens és una de les ponències del IV Congrés de Metges de Família de les Balears, que no es reunien des del 2019. Dura tres dies i s’hi han inscrit un centenar de professionals.