L’home que va intentar captar menors despullat en un vehicle abandona Menorca
Es tracta d'un ciutadà francès de vacances a l'illa

Els fets s'han produït a la presó de Botafuegos, a Algesires, on el sindicat de funcionaris de presons ACAIP-UGT reclama "mesures urgents per resoldre aquest gravíssim problema"
La presó Botafuegos, a Algesires, en una imatge d'arxiu. / EFE
69El sindicat de funcionaris de presons ACAIP-UGT ha denunciat aquest dimecres un nou intent d’introduir drogues i telèfons mòbils dins una presó. En aquest cas, es pretenia introduir droga amb un dron que ha acabat caient a la terrassa d’un veí de la zona.
En una nota de premsa, la secció sindical ha informat que el succés va tenir lloc aquest dimarts, a la presó de Botafuegos, a Algesires, quan el dron va ser albirat sobrevolant la presó abans de perdre el control i caure a la terrassa d’un habitatge de la zona.
Immediatament, van notificar el succés a la Policia Nacional, que va localitzar el dron, el qual portava haixix, cocaïna i dos telèfons mòbils.
Segons el sindicat, la Policia Nacional va detenir també fa uns dies tres persones a l’interior d’un cotxe aparcat en els voltants dels centres penitenciaris de Port I i II, una operació en la qual va intervenir un dron que portava un telèfon mòbil d’alta gamma i dues ampolles de whisky.
ACAIP-UGT ha recordat que l’ús de drons és una tècnica recent, ja que segons les experiències viscudes a Botafuegos, els intents d’introduir-hi elements prohibits es produeixen, la major part de les vegades, a la tornada de l’intern d’un permís de sortida aprofitant la celebració de les comunicacions íntimes, familiars o de convivència o en introduir-hi paqueteria dirigida al reclús.
Insisteixen, a més, que la presència de drogues i mòbils a l’interior de la presó genera “deutes, agressions, amenaces, coaccions, extorsions i, fins i tot, s’utilitzen per a continuar cometent noves activitats delictives des de l’interior de la presó”.
Per tot això, s’han dirigit al subdelegat del Govern a Cadis, José Antonio Pacheco; al delegat del Govern a Andalusia, Pedro Fernández; i al secretari general d’Institucions Penitenciàries, Ángel Luis Ortiz, perquè “deixin de mostrar-se inerts i inoperants”, ja que es requereix “l’adopció de mesures urgents per a resoldre el gravíssim problema que aflora en les presons gaditanes, andaluses i espanyoles”.
Detinguts per introduir droga a la presó de Palma en un vis-a-vis
A la presó de Palma encara no ha transcendit cap dron per introduir-hi droga, però el passat mes de setembre, la Policia Nacional va detenir una parella per intentar fer-ho durant una trobada vis-a-vis. Els detinguts eren una dona espanyola de 41 anys i un home d’origen senegalès de 39 anys, que estava intern en el centre.
L’incident va tenir lloc a mitjan mes d’agost. Després de la trobada entre la parella, el centre penitenciari va informar la Policia de les seves sospites sobre que un intern podria haver introduït en el seu organisme algun tipus de substància estupefaent. El pres va ser traslladat a l’Hospital Son Espases, perquè se li practiquessin diverses proves. Durant la seva estada a l’hospital, finalment se li van intervenir un total de vuit glans d’una substància de color marró, presumiblement haixix. Després d’una investigació, a l’agost va ser arrestada la dona que havia participat en la trobada, i posteriorment es va procedir a l’excarceració i detenció de l’intern.
Es tracta d'un ciutadà francès de vacances a l'illa
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
Es coneix com a Verifactu i, segons la normativa antifrau, estan obligades a incorporar-lo a partir de l'any que ve