Investiguen l’aparició de tres cadàvers surant en aigües de les Balears
Un dels cossos ha estat localitzat a la platja de ses Estaques, a Santa Eulària des Riu

Aquesta mala praxi perjudica la pesca local, sobretot la de la gamba
Els pescadors són en plena campanya de la tonyina. A Eivissa hi ha 4 barques que en pesquen i a Formentera dues. Asseguren que els exemplars ara són més grossos que fa uns anys i denuncien la mala praxi de les grans empreses pesqueres que tiren les tonyines mortes a la mar, tot i duu inspectors a bord.
El pescador de la confraria d’Eivissa Vicent Torres va pescar la setmana passada una tonyina de 303 quilos. Des de la veda, la població de tonyines en aigües illenques ha crescut en nombre i grandària.
A les Pitiüses hi ha sis embarcacions que pesquen tonyina, comparteixen mar amb les grans empreses tonyinaires que venen de fora. Fundació Marilles denunciava aquesta setmana que els grans tonyinaires tiren la tonyina morta a la mar i perjudiquen la pesca local. Un fet que es confirma també a les Pitiüses ja fa anys.
En demanen més control, però resulta que aquestes embarcacions ja porten un inspector a bord, segons confirma el director general de Pesca del Govern, Antoni Maria Garau. Presència d’inspectors que, sembla que no serveix per aturar aquesta pràctica il·legal.
Un dels cossos ha estat localitzat a la platja de ses Estaques, a Santa Eulària des Riu
Els agents de la Policia Nacional de Maó han escorcollat un domicili al carrer de Vasallo
Missatges de WhatsApp, fotos familiars i testimonis han servit perquè l'Audiència capgiri el testament