Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
La UIBé alerta que només eliminant l'emissió de gasos d'efecte hivernacle es podran suavitzar aquests pronòstics
303
La Universitat de les Illes alerta dels efectes del canvi climàtic a les Balears… Segons un estudi, a finals de segle, el nivell de la mar augmentarà, essent optimistes, entre mig metre i un metre. I la temperatura, al carrer, pujarà entre 2 i 5 graus. Només si es reudeix al màxim l’emissió de gasos d’efecte hivernacle, s’aconseguirà suavitzar aquests pronòstics.
Pronòstics que, segons els investigadors, no només afectaran les nostres costes, sinó també l’economia de les Illes, basada en el turisme. La mar començarà a menjar-se les platges, sobretot les que tenen un passeig marítim darrere, i no un sistema dunar que les pugui salvar. En el punt de mira, les zones més baixes, com l’Albufera d’Alcúdia i ses Salines, que podrien perdre la fesomia actual. En una entrevista a IB3 Ràdio, Damià Gomis, director del laboratori sobre el canvi climàtic de la UIBé, ha alertat que els darrers 30 anys “s’està accelerant la pujada del nivell de la mar”.
Els experts aposten per rebaixar de forma dràstica l’emissió de gasos d’efecte hivernacle d’ara al 2030 i deixar-los a zero al 2050. Només així, diuen, es frenarà l’increment del nivell del mar i l’encalentiment global del planeta… El meteoròleg i doctor en física, Agustí Jansà, assegura que està en la nostra mà que el termòmetre només pugi un grau i mig els pròxims 80 anys, i no els 5 de mitjana que preveuen els estudis. “Si d’aquí a final de segle disparam la temperatura 6 o 7 fraus a les Illes, no vull pensar què podria succeir”, ha dit Jansà.
L’expert alerta de l’increment d’onades de calor extremes, que podrien suposar també temporals de cada vegada més virulents. Per contra, les pluges disminuiran i el risc de sequera, si no es frena el canvi climàtic, augmentarà entre un 10 i un 30 per cent a l’arxipèlag.
ºlº
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Creuen que podria procedir d'una embarcació amb persones migrants a bord
Es revisaran els protocols de cara a controlar l'aforament de la plaça Vella de Pollença, durant el Pi