Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Es tracta de les primeres troballes d'aquesta segona fase d'excavacions que només va començar fa una setmana
Una setmana després d’iniciar-se la segona fase d’excavacions a la fossa de Son Coletes, a Manacor, els investigadors han trobat aquest mateix dimarts les primeres restes a uns tres metres de fondària. Del trauma que presenten els ossos, amb orificis de bala, se’n dedueix que són restes de víctimes de la repressió franquista. “Fa 85 anys que aquestes restes estaven ficades dins el forat esperant que algú vingués aquí a treballar i a treure-les per mostrar la veritat i cercar aquesta justícia i reparació que tant de temps han estat esperant”, ha explicat el secretari autonòmic de Memòria Democràtica, Jesús Jurado.
Són restes que havien quedat amuntegades i amagades durant la construcció del nou cementiri als anys 1950. Segons Almudena García, investigadora de l’Institut Aranzadi, “en el moment que es van construir les criptes modernes als anys 50, es trobaren restes del cementiri antic i les acumularen formant aquestes concentracions”.
Sobre les restes dels represaliats trobats ara, l’associació Memòria de Mallorca espera que siguin identificades. Per això, “aquelles persones, per favor, que penseu ni que sigui per un moment que els vostres familiars poden estar aquí, us acosteu quan vos ho demanin i doneu ADN per poder fer la identificació”, demana Maite Blázquez, portaveu de Memòria de Mallorca.
De moment, ara aturaran les feines fins passar Tots Sants. Després, l’empresa Atics i l’institut Aranzadi continuaran la investigació amb l’obertura d’aquest passatge entre criptes on es trobaria una nova fossa, en espera de trobar cossos de represaliats assassinats ara fa 85 anys.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca