Els taxis ja no poden agafar a la vegada quatre passatgers. Les noves mesures de seguretat sanitària només permeten als taxistes admetre dos clients per viatge, tres si són convivents. En la nova normalitat, no es permet ocupar el seient del copilot. Als seients posteriors, si els passatgers no conviuen tots junts, només poden seure dos per filera. Per tant, un taxi de cinc places pot traslladar dos clients, i un taxi de set o nou places, quatre. Només si pertanyen a la mateixa família podran seure junts i ocupar tots els seients del darrere.
És així des del final de l’estat d’alarma, però a moltes famílies els ha agafat per sorpresa a la parada de taxis de l’aeroport de Menorca. La necessitat de viatjar en més d’un taxi i duplicar el pressupost del viatge fa que molts clients es replantegin quin mitjà de transport fer servir. La decisió no fa més que agreujar una temporada complicada per als taxistes per la dràstica reducció de turistes i estiuejants.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular