X

Desconvocada la vaga indefinida de neteja a l’Aeroport d’Eivissa

L'empresa KLE pagarà a les treballadores les nòmines corresponents als mesos d'abril i també de maig, aquest darrer tot sencer

23/05/2017

Desconvocada la vaga indefinida de neteja a l’Aeroport d’Eivissa

29

La vaga indefinida de les treballadores de neteja de l’Aeroport d’Eivissa ha estat desconvocada aquest dimarts.

Segons ha explicat a IB3 la delegada de CCOO a Eivissa, Consuelo López, finalment s’ha arribat a un preacord en què aquest dimarts l’administrador concursal aixecarà l’embargament i en poc temps l’empresa KLE pagarà a les treballadores les nòmines corresponents als mesos d’abril i també de maig, aquest darrer tot sencer. La resta de salaris dels mesos de març, els extres i el deute de la quitança es pagarà de manera urgent a través del FOGASA, el Fons de Garantia Salarial, perquè en tres mesos màxim les treballadores puguin cobrar-ho. Des de CCOO ja han anunciat que els seus serveis per als tràmits del FOGASA es posaran en marxa aquest mateix dimarts.

La negociació s’ha produït entre el sindicat de CCOO amb la direcció d’AENA, la nova empresa adjudicatària, Ingesal, i l’Administració Concursal de l’antiga empresa, KLE.

Per altra banda, la nova empresa ampliarà plantilla perquè sembla ser que KLE tenia menys treballadores dels que feien falta.

En un comunicat, CCOO ha qualificat d'”inacceptable” arribar al punt que s’ha arribat “per la pèssima imatge que suposa per a l’illa d’Eivissa de cara al turisme, per culpa d’aquestes males pràctiques empresarials que han fet de la precarietat una nova forma d’obtenir més beneficis”. El sindicat també ha criticat a gestió d’AENA perquè “no té cap pudor a l’hora rebaixar costos a costa de l’explotació dels treballadors i de les treballadores”.

El Twitter d’AENA també ha anunciat la desconvocatòria de la vaga:

Aquest mateix dilluns, AENA havia contractat d’urgència treballadors d’una empresa de neteja per completar els serveis mínims que no es cobrien per la vaga indefinida.

23/05/2017

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT