Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

La iniciativa organitzada per la Societat Espanyola d'Ornitologia ha aixecat l'interès de centenars de persones a tot l'Estat
Aquest mes i mig de confinament ha estat ben feixuc de dur per a molts de ciutadans, però n’hi ha que han sabut treure’n partit: són els aficionats a l’ornitologia, que sense sortir de ca seva, han tengut tot el temps del món per captar les millors imatges dels ocells que tenim al nostre voltant i dels quals, quan l’activitat frenètica ens menja, no solem gaudir. Aquest cap de setmana, la Societat Espanyola d’Ornitologia ho celebra amb la seva primera marató confinada.
El dia a dia poques vegades ens deixa gaudir dels sons i les imatges de la natura. Com la d’aquest puput, ben xalest a Biniali. És una de les imatges captades per Patrick Moussa. Forma part d’un grup d’ornitòlegs de Mallorca que aquests dies estan ben ocupats. Com en Miquel Vallespir, de Llubí, que amb la seva càmera gaudeix de retratar la bellesa natural: una cadernera que sembla que estigui posant a càmera. Un falcó pelegrí volant. O la immensitat de les ales d’una milana. En Juanjo Bazán ha captat un xoriguer en mode descans, i també en ple vol. En Jason Moss ha trobat a Felanitx una altra varietat: capsigranys. Papamosques.O un ull de bou siulador. I a l’altra banda de Mallorca, a Santa Ponça, en Javi Quintana tant ens mostra un tallarol capnegre a una branca, com una tórtora turca a una barana, a una terrassa com la que estan molts d’aquests fotògrafs confinats. Vos estam mostrant molts d’ocells, però això vol dir que ara n’hi ha més, perquè està tot aturat?
I aquesta és la gràcia i el repte de la Marató de la Societat Espanyola d’Ornitologia: fer del confinament una forma d’art. Sense sortir de casa, o de fora vila. I gaudir de la calma i la tranquil·litat de l’observació d’ocells, d’escoltar el seu cant, captar la seva essència amb una imatge. A Biniali, a Llubí, a Son Roca o allà on ens trobem. En definitiva, aprofitar aquesta pausa forçada a les nostres vides per agafar forces i que, un pic torni la normalitat, ningú no oblidi que la bellesa de la naturalesa sempre és aquí, amb nosaltres: només ens hem d’aturar, respectar-la, i gaudir-ne.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061