Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
La Policia Nacional ha detingut 35 persones a diferents punts de l'Estat, entre els quals Mallorca
Desmantellada una organització criminal que cometia estafes telefòniques. Hi ha 35 detinguts a diversos punts de l’Estat, entre els quals es troba Mallorca. Varen robar més de 3 milions d’euros. Els treballadors de l’organització es feien passar per entitats bancàries i asseguraven a les víctimes que els seus comptes estaven bloquejats. Després, els guiaven per aconseguir un codi, a través del qual altres empleats del grup criminal treien doblers de caixers situats a diversos indrets.
A més de les detencions a l’Estat espanyol, hi ha hagut 48 arrestats al Perú, on vivia el líder de l’organització. Allà, també s’han sorprès 50 treballadors a tres call centers mentre feien telefonades fraudulentes.
L’operació ha acabat amb 29 escorcolls simultanis, en què s’han intervingut doblers, telèfons mòbils, dispositius informàtics i documentació. És un mètode conegut amb el nom de vishing o pesca per veu, en què els estafadors simulen ser un banc per obtenir dades personals. Els ciutadans sovint reben telefonades fraudulentes de tota mena.
Però hi ha signes d’alarma que la població ja sap identificar, com les telefonades brossa i les locucions gravades en contestar el telèfon. En cas que sospitin d’una possible estafa, la majoria de ciutadans creuen que el millor és tallar la comunicació de cop.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial